



In de eerste 5 lessen hebben we toegewerkt naar het modeleren kleuren texturen bumpmappen en riggen van een karakter op de Blender Academy.
Ik heb een cartoonversie van mezelf gemodelleerd en twee alter ego’s genaamd Flippy en Tabby. Zij vertegenwoordigen verschillende animatietechnieken die ik beoefen: traditionele 2D animatie en moderne animatie technieken gebaseerd op rigging.

Flippy is een klassieke animatieschijf met pegbars en sheets. Wanneer hij praat, flippen de sheets, waardoor zijn expressies via traditionele animatie tot leven komen. Hij belichaamt de charme van handgetekende animatie, met al zijn ambacht en karakter.

Tabby is een tabletcomputer, zoals een Microsoft Surface of iPad, en staat symbool voor digitale 2D- en 3D-animatietechnieken. Met Tabby kun je de moderne, veelzijdige en technologische kant van animatie ervaren, waarbij grenzen vervagen tussen verschillende dimensies en stijlen.
Samen vormen Flippy en Tabby een brug tussen het verleden en de toekomst van animatie, waarbij ze mijn creatieve identiteit als animator in verschillende vormen weergeven.